29 apr. 2011

Marabouparken

Dag 1 i Marabouparken fick tummen ned i betyg. Jag, Sara och Philip hade inget att fota och vi hade ingen feeling. Vi gick runt med några uppskurna lökar och letade ljus. I 6 timmar. Vi spenderade en massa pengar på kaffe för vi vågade inte fråga om de kunde vara justa och bjussa på lite. Detta till skillnad från Mats och Daniel som fick kaffe och tårta och allt var det var (r-vslickeri I know). Vi gjorde också en del otrevliga upptäckter som t.ex. att hela Sundbyberg är invaderat av en otalig mängd supervidriga skalbaggar. Det var utöver detta parningssäsong för dessa kryp och det fanns ingen gräns för hur mycket feeling de hade för att föröka sig så vart man än satte foten så råkade man förstöra (läs: döda) diverse skalbaggegangbangs.
Det enda pluset dag 1 var att vi träffade på en papegoja vid namn Pearl (ja, den har ju figurerat tidigare på Lisas huvud. Pearl hade ett trosskydd (I know! Sjukaste jag någonsin sett) i stentvättat jeanstyg. Detta trosskydd matchade Pearls något maniskt lagda matte som var klädd i stentvättad jeans från topp till tå.

Dag 2 i Marabouparken får två tummar upp i betyg. Vi hade askul hela dagen. De bjöd på kaffe och vi skulle fota fyra olika matteman. Mitt, Saras och Philips första tema var saft och kakor så när Philip sprang upp till restaurangen för att hämta påtår till oss mölade jag och Sara i oss strösslade chokladbollar. De kommande matgrejerna oroade jag mig lite för vad folk hade gjort med så det blev inget mer provsmak än det. Sen åt vi lunch i solen och fotade ännu mer. Vid 4 satte vi oss helt lobotomerade på pendeltåget och så kände vi oss ganska klara med Sumpan för denna gången.

/Johanna



4 Har sagt nåt:

Hanna sa...

Nååå, jag blir avis

Anonym sa...

Fan vad fint. Skönt med lite text.
Det blir mer feeeling då!

Papegojor i Sundbyberg.
Det vore som en elefant i Observatorielunden!

/db

elin s sa...

jätte fina bilder johanna :)

Kill Your Darlings sa...

Profsigt!!

//jonas